טיפול בילדים

אצל ילדים מנגנוני הבנייה מחדש,
הגדילה והריפוי עובדים באופן מיטבי

הגישה שלי לטיפול בילדים

אצל‭ ‬ילדים‭ ‬מנגנוני‭ ‬הבנייה‭ ‬מחדש, ‬הגדילה‭ ‬והריפוי‭ ‬עובדים‭ ‬באופן‭ ‬מיטבי. הסיבה לכך היא‭ ‬רמות‭ ‬גבוהות‭ ‬של‭ ‬הורמון‭ ‬גדילה, ‬שלא רק עוזר‭ ‬להם‭ ‬לגדול‭ ‬אלא גם‭ ‬לוקח‭ ‬חלק‭ ‬בהחלמה‭ ‬ובריפוי (‬להשקפתי‭ ‬גם‭ ‬המבנה‭ ‬הרגשי‭ ‬הגמיש שלהם‭ ‬שמסתגל‭ ‬לשינויים תומך ביכולת הריפוי שלהם).
‬לכן‭ ‬לדעתי‭ ‬חשוב‭ ‬לטפל‭ ‬בילדים‭ ‬באופן‭ ‬שמעצים‭ ‬את‭ ‬יכולת‭ ‬הריפוי‭ ‬שלהם‭ ‬ועוזר‭ ‬לה‭ ‬לפעול‭ ‬באופן‭ ‬מיטבי‭.‬

אפשר‭ ‬לעשות‭ ‬את‭ ‬זה‭ ‬על‭ ‬ידי‭ ‬תמיכה‭ ‬בשינה‭ ‬טובה, הפחתה‭ ‬של‭ ‬רמות‭ ‬חרדה, שינויים תזונתיים שמתחשבים בהעדפות הילד וחיי המשפחה (‬גם‭ ‬לילדים‭ ‬בררנים‭ ‬יש‭ ‬פיתרונות), ‬פרחי‭ ‬באך,‭ ‬צמחי‭ ‬מרפא‭ ‬ועוד‭. ‬

מסיבה זו‭ ‬אני‭ ‬חושבת‭ ‬שטיפול‭ ‬תרופתי‭ ‬הוא‭ ‬מוצא‭ ‬אחרון‭ ‬ולא‭ ‬קו‭ ‬ראשון‭ ‬בטיפול‭ ‬בילדים, ‬ומציעה‭ ‬לנסות‭ ‬קודם‭ ‬אמצעים‭ ‬שאינם‭ ‬תרופות‭.‬

אני‭ ‬רואה‭ ‬בכם‭ ‬ההורים‭ ‬כחלק‭ ‬מהמטפלים‭ ‬של‭ ‬הילד. אתם‭ ‬איתו‭ ‬יומיום‭ ‬ואתם‭ ‬מכירים‭ ‬אותו‭ ‬הכי‭ ‬טוב‭.‬

לכן‭ ‬בתהליך‭ ‬הטיפול‭ ‬אני‭ ‬רואה‭ ‬עצמי‭ ‬כמי‭ ‬שמנחה‭ ‬אתכם‭ ‬כיצד‭ ‬לטפל‭ ‬בילדכם‭.‬

אופן‭ ‬ההנחייה‭ ‬והמעורבות‭ ‬של‭ ‬הילד‭ ‬בטיפול‭ ‬תלויים‭ ‬בגיל‭ ‬ובמוכנות‭ ‬הרגשית‭ ‬של‭ ‬הילד‭.‬

אני‭ ‬מפרידה‭ ‬בין‭ ‬טיפול‭ ‬בילדים‭ ‬קטנים (‬עד‭ ‬גיל 8, ‬תלוי‭ ‬במוכנות‭ ‬הרגשית‭ ‬של‭ ‬הילד) ‬ובילדים‭ ‬גדולים‭ ‬יותר (מגיל 8‭ ‬בערך‭ ‬ועד‭ ‬גיל 18).

איך מתבצע הטיפול?

גילאי 8-0

בגילים‭ ‬האלה ‬ברוב‭ ‬המקרים‭ ‬הטיפול‭ ‬יכול‭ ‬לעבור‭ ‬ישירות‭ ‬דרככם‭ ‬ואני‭ ‬כאן‭ ‬המנחה‭ ‬המקצועית‭ ‬ברקע. ‬הילד‭ ‬לא‭ ‬חייב‭ ‬לדעת‭ ‬שהוא‭ ‬נמצא‭ ‬בתוך‭ ‬תהליך‭ ‬טיפולי, ‬כדי‭ ‬להימנע‭ ‬מתוויות‭ ‬אליהן‭ ‬הילד‭ ‬יגדל. ‬אני‭ ‬רוצה‭ ‬להעצים‭ ‬את‭ ‬הילד‭ ‬ובעיניי‭ ‬הדרך‭ ‬המשמעותית‭ ‬ביותר‭ ‬להעצמה‭ ‬של‭ ‬ילד‭ ‬בגיל‭ ‬הזה‭ ‬נעשית‭ ‬דרך‭ ‬הוריו‭.

גילאי 8+

בשונה‭ ‬מהאופן‭ ‬בו‭ ‬אני‭ ‬מטפלת‭ ‬בגילים‭ ‬קטנים, ‬ילד‭ ‬בגילים‭ ‬האלה‭ ‬הוא‭ ‬ילד‭ ‬מבין‭ ‬שיכול‭ ‬לקחת‭ ‬חלק‭ ‬בתהליך. ‬כך‭ ‬הוא‭ ‬ילמד‭ ‬אחריות‭ ‬לבריאותו‭ ‬ופיתוח‭ ‬הקשבה‭ ‬לגוף‭ ‬שלו. ‬עדיין, ‬יתכן‭ ‬שרוב‭ ‬הטיפול‭ ‬יתבצע‭ ‬דרככם‭ ‬ההורים. ‬זה‭ ‬תלוי‭ ‬בבעיה‭ ‬שאיתה‭ ‬הגעתם, ‬במצב‭ ‬של‭ ‬הילד‭ ‬ובגיל‭ ‬שלו‭.‬

איך הטיפול מתנהל?

פגישה‭ ‬ראשונה‭ ‬המורכבת‭ ‬משתי‭ ‬פגישות‭:‬

פגישה‭ ‬אחת רק ‭‬עם‭ ‬ההורה (‬ילד‭ ‬גדול‭ ‬יכול‭ ‬לקחת‭ ‬חלק‭ ‬בפגישה). ‬בפגישה‭ ‬הזו‭ ‬אשמע‭ ‬את‭ ‬הבעיה‭ ‬ונבנה‭ ‬ביחד‭ ‬את‭ ‬רוב‭ ‬התהליך‭ ‬הטיפולי‭.‬

פגישה‭ ‬נוספת‭ ‬הילד‭ ‬עם‭ ‬ההורה. ‬מטרת‭ ‬הפגישה השנייה היא ‬שאראה‭ ‬את‭ ‬הילד‭ ‬ואחווה‭ ‬אותו. ‬אם‭ ‬הילד‭ ‬גדול‭ ‬אז‭ ‬המטרה‭ ‬היא‭ ‬גם‭ ‬שיכיר‭ ‬אותי‭ ‬ושיקח חלק פעיל בתהליך.

איפה? ‬פרונטלי‭ ‬או‭ ‬בזום.‭ ‬

משך‭ ‬הפגישה: ‬שעה‭ ‬וחצי ‬

פגישות‭ ‬מעקב‭ ‬והתאמה‭ ‬של‭ ‬הטיפול‭:‬

עם‭ ‬הילד‭ ‬או‭ ‬בלעדיו (‬תלוי‭ ‬בגיל, ‬במוכנות‭ ‬הרגשית‭ ‬שלו‭ ‬ובבעיה). ‬

 

מסלולים

ליווי‭ ‬3‭ ‬פגישות‭ – ‬פגישה‭ ‬ראשונית‭ ‬עם‭ ‬ההורה‭ ‬ופגישה‭ ‬ראשונית‭ ‬עם‭ ‬הורה‭ ‬וילד ו-2 ‬פגישות‭ ‬נוספות‭. ‬מתאים‭ ‬למי‭ ‬שמעוניינים‭ ‬בליווי‭ ‬צמוד‭ ‬כדי‭ ‬לטפל‭ ‬בבעיה‭.‬

ליווי‭ ‬5‭ ‬פגישות‭ – ‬פגישה‭ ‬ראשונית‭ ‬עם‭ ‬ההורה‭ ‬ופגישה‭ ‬ראשונית‭ ‬עם‭ ‬הורה‭ ‬וילד ו-4 ‬פגישות‭ ‬נוספות. ‬מתאים‭ ‬למי‭ ‬שמעוניינים‭ ‬בליווי‭ ‬צמוד‭ ‬כדי‭ ‬לטפל‭ ‬בבעיה‭ ‬שיש‭ ‬לה‭ ‬צורך‭ ‬בליווי‭ ‬ממושך‭ ‬יותר‭.‬

פגישת‭ ‬ייעוץ‭ ‬בודדת‭ ‬‭- ‬מתאים‭ ‬למי‭ ‬שרוצים‭ ‬לקבל‭ ‬ייעוץ‭ ‬מקצועי‭ ‬נקודתי. ‬במקרה‭ ‬הצורך‭ ‬מורכבת‭ ‬משתי‭ ‬פגישות‭ – ‬פגישה‭ ‬ראשונה‭ ‬עם‭ ‬ההורה‭ ‬ופגישה‭ ‬שנייה‭ ‬עם‭ ‬ההורה‭ ‬והילד‭.‬

הפגישה‭ ‬עם‭ ‬הילד וההורה‭ ‬מתבצעת‭ ‬במועד‭ ‬שונה‭ ‬מהפגישה‭ ‬הראשונה.

מילת המפתח כאן היא הקשבה. הקשבה אל הילד והקשבה אליכם.
לפי מה שמתאים לכם ולילד, כך נבנה את התהליך ואת הפגישות.

שאלות נפוצות

ההורה בעיניי מכיר הכי טוב את הילד. הוא יכול לתאר במילים דברים שלילד לפעמים קשה למצוא את הדרך להביע. הוא רואה ראייה רחבה ויכול לתאר את המצב בצורה מיטבית. כמו כן, לפעמים בטיפול עולים דברים שלא מתאים שהילד יקשיב להם. לכן אני רוצה קודם לפגוש את ההורה ולשמוע מה הוא אומר ואיך הוא רואה את הדברים.
בפגישה הנוספת בה הילד נמצא, ניתנת לילד אפשרות לתאר את מה שמפריע לו. כך אני מקבלת תמונה של הבעיה גם מנקודת המבט שלו. בבניית הטיפול אני מתחשבת בשתי נקודות המבט האלה – של הילד ושל ההורה. מתאפשר לי גם לחוות את הילד ולהתרשם ממנו. גם זה מאוד חשוב לשם בניית טיפול מתאים.

הפגישות נפרדות כדי לתת להורה את מלוא המקום ולתת לילד את מלוא המקום.

יש דרכים שונות ליצור שינוי שיעזור לטיפול. יכול להיות שנעשה שינוי משפחתי, ויכול להיות שהשינוי
יהיה בעיקר לילד. זה תלוי בגורמים שונים ואנחנו ניגע בזה בפגישה הראשונה.

מגוון של בעיות – רגשיות, התנהגותיות, חרדה, קשב וריכוז. בעיות עור, בעיות נשימתיות, בעיות במערכת העיכול, ילדים בררנים.

המלצות תזונתיות ממוקדות, צמחי מרפא, פרחי באך, ארומתרפיה, רפלקסולוגיה. הקשרים בין הגוף לבין הרוח, הקשרים בין פעילות מערכות הגוף ליציבה.

לא בהכרח. תזונה היא מה שבונה אותנו וכמובן שהיא משמעותית. מצד שני, שינוי כזה לא מתאים לכל אחד. זה בדיוק הרעיון של ליווי מותאם אישית – אנחנו בונים את הדרך יחד לפי מה שמתאים לך ולילד.

כן, הפגישות יכולות להיות פרונטליות, אונליין או שילוב. יחד עם זאת, אני ממליצה בטיפול בילדים להיפגש פרונטלית. ההתרשמות מהילד חשובה מאוד. התרשמות פרונטלית היא מעמיקה ומדוייקת יותר.

אני מטפלת בילד ולכן פחות חשובה לי הכותרת האבחנתית שניתנה. מה שחשוב לי זה רמת ההתפתחות הרגשית והתפקודית שלו מבחינת האופן לרתום אותו לטיפול. בכך אוכל להתרשם ממך כהורה ומהילד עצמו.
האבחון הוא עוד משהו לדעת על הילד מבחינת הגישה (בעיקר של המערכת שסביבו), אך מה שבעיקר משפיע הוא ההתרשמות בפועל.
לכל ילד תתאים גישה שונה, גם אם יש לו אבחון וגם אם אין.

הכלים שלי

שילוב‭ ‬של‭ ‬ידע‭ ‬מסורתי‭ ‬עם‭ ‬מדע‭ ‬עכשווי‭.‬

icn_nature2

נטורופתיה

תזונה ממוקדות

צמחי מרפא

פרחי באך

ארומתרפיה

icn_leg

רפלקסולוגיה

קשר גוף רוח

מערכות הגוף ויציבה

הכלים שלי

שילוב‭ ‬של‭ ‬ידע‭ ‬מסורתי‭ ‬עם‭ ‬מדע‭ ‬עכשווי‭.‬

icn_nature2

נטורופתיה

תזונה ממוקדות

צמחי מרפא

פרחי באך

ארומתרפיה

icn_leg

רפלקסולוגיה

קשר גוף רוח

מערכות הגוף ויציבה

נעים להכיר,
אני מאיה

שמי‭ ‬מאיה‭ ‬אברהם‭-‬מלאייב.‬ נטורופתית‭ ‬והרבליסטית‭ ‬קלינית‭.‬ אמא‭ ‬לשלוש‭ ‬בנות‭ ‬מקסימות‭ ‬ונשואה‭ ‬באהבה‭ ‬למיכאל‭.‬ מטפלת‭ ‬ברפואה‭ ‬טבעית, מעבירה סדנאות והרצאות, מרצה במכללות בחוג לנטורופתיה. פעילה חברתית ועוסקת בקידום בריאות, הקניית אורח חיים בריא וקיימות.

פגישת ייעוץ חינמית בקליק!

מוזמנים‭ ‬לקבוע‭ ‬שיחה‭ ‬טלפונית‭ ‬בה‭ ‬נכיר‭
ונראה‭ ‬ביחד‭ ‬האם‭ ‬ואיך‭ ‬אוכל‭ ‬לעזור‭.‬